2015. június 2., kedd

15 napos Book Blogger Challenge - 13. nap


Egy kevesek által kedvelt könyv, amelyet mindenkinek el kellene olvasnia.


Hát most éppen a "Fény az óceán felett"-el (M. L. Stedman) kapcsolatban érzem úgy, hogy egyike az általam olvasott legjobb regényeknek, mégsem hallottam róla semmit a nagyvilágban. Csupán egy booktuber említette (Books and Lala), neki nem tetszett annyira, azonban mégis az ő videója miatt vettem meg. Azóta azonban hihetetlen csend övezi a könyvet, legalábbis az én környezetemben (fizikai és digitális térben egyaránt). Szerintem megértitek majd miért is tetszett meg ennyire, ha elolvassátok a kritikát, amit írtam róla.

Ajánlanék egy másik hasonló, régebben olvasott regényt, amiről mindenképpen szeretném, ha sokan olvasnák. Ez nem más, mint az "A világ végére" (David Grossman).  Erről is írtam már kritikát, habár elég rövidet. Ennek ellenére egyike a kedvenc regényeimnek, így mindenképpen ajánlom.

Mindkét könyv komoly témát dolgoz fel, egyik sem akciódús (nem röpködnek a golyók, nem mentik meg a világot), de sok fontos kérdést vet fel a kötődésről, a hibákról és azok következményeiről. Elnyerhetjük-e a megbocsátást, hibáink árnyékában kell-e élnünk, létezett-e egyáltalán jó döntési lehetőség?
Az író tehetsége nem csak a bonyolult, sok szereplős történetszálak tökéletes vezetésében, hanem az írás stílusában is. Grossman egyenesen játszik a szavakkal és azok ritmusaival, az ember már-már úgy érzi, verset olvas. Stedman pedig eléri, hogy az olvasó könnyedén bele képzelje magát minden egyes szereplő helyébe, ami valljuk be, nem kis teljesítmény. Mindketten elgondolkoztatják az embert, a regény egy életre elkísér, többször is eszébe jut, elgondolkozik rajta az olvasó.

Ezek miatt a tulajdonságaik miatt érzem úgy, hogy ezt a két regényt minél több emberhez el kellene juttatni, olvassátok és gondolkozzatok el a felmerült kérdéseken.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése