2015. július 28., kedd

Taylor Swift book tag

A letehetetlen; szerkesztője, Rea, bejelölt, hogy én is csináljam meg a Taylor Swift book taget, úgyhogy "jelen!", már itt is van.



1. We Are Never Ever Getting Back Together (Egy könyvsorozat, amibe belezúgtál, majd szakítottál vele, és soha-soha-soha nem jössz vele össze újra)

True Blood - Inni és élni hagyni: a sorozatot franciául olvastam, és a harmadik kötet végéig különös hangulata ellenére is nagyon tetszett. A végén azonban Sookie szakít Billel, én pedig utánanéztem és láttam, hogy később sok más sráccal jön majd össze. A kilátások tehát nem voltak valami jók, így abba hagytam az olvasást, többé pedig soha nem álltam neki.



2. Red (Egy könyv, amelynek piros vagy vörös a borítója)

A lány, aki körülhajózta Tündérföldet: annak ellenére, hogy több vörös boritós könyvem van, egy pillanatig sem kellett agyalnom, melyiket is válasszam. Egyrészt gyönyörűen néz ki, másrészt egyik kedvenc történetem. Tanulságos, aranyos, vicces, elgondolkodtató mese a gyerekkorról, a felnőttekről, a világról.







3. The Best Day (Egy könyv, amelytől elfog a nosztalgia) 

Heidi, vagy Comtesse de Ségur regényei: ezeken a könyveken nőttem fel. Még a Harry Potter sorozat előtt is olvastam őket, így ahányszor kézbe veszem valamelyiket, vagy csak meglátom, ahogy ott sorakoznak a könyvespolcomon, elfognak az emlékek. A biztonságos, csoki illatú gyerekkort juttatják eszembe, amikor még anyukám, vagy nagymamám olvasta fel nekünk kedvenc történeteinket. Emlékeztet arra is, milyen lelkesen tanultam meg olvasni, hogy ne kelljen arra várnom, végre ráérjen valaki mesélni.





4. Love Story (Válassz egy könyvet, amelyben tiltott szerelem szerepel)
Seraphina: a Harry Potter és Gyűrűk ura óta nem olvastam ilyen jól kitalált világban játszódó regényt. A történet főszereplője, Seraphina, több szempontból sem szerethetne bele Lucian Kiggsbe (egyik ok az, hogy egy hercegnő jegyese), mégis megtörténik.





5. I Knew You Were Trouble (Egy karakter, aki rossz, mégis megszeretted)
Perselus Piton - Harry Potter sorozat: ne essetek nekem, tudom, hogy végül kiderült, a jó oldalon áll. Ennek ellenére nem nevezném őt kedves, jó embernek, hiszen megbocsáthatatlanul bánik a rá bízott diákokkal. Habár életét teszi arra, hogy megmentse Harry Potter életét, mégis hatalmas veszélybe sodorja azzal, hogy nem tudja elérni, bízzon benne a fiú (az okklumencia órák sikertelensége nagy részt ennek köszönhető, ami Harry szökéséhez és Sirius halálához vezetett). Mindezek ellenére én is megkedveltem ezt a szereplőt, de szem előtt tartom, hogy nem találkoznék vele szívesen.
 


6. Innocent (Válassz egy könyvet, amit valaki elspoilerezett neked)
Harry Potter és a félvér herceg: megint ez a sorozat... Életem legdurvább spoilere azonban ehhez  akönyvhöz kapcsolódik. A hatodik kötet megjelenésének időszakában már akkora rajongótábora volt, hogy többen meg sem várták a magyar/francia megjelenést, hanem nekiláttak angolul olvasni. A probléma ezzel az volt, hogy sokan majdnem egy évvel azelőtt tudták, mi a vége, mint mi, angolul (akkor még olyan jól) nem tudó földi halandók. A saját testvérem lőtte le nekem a "poént".





7. Everything Has Changed (Egy karakter, aki hatalmas változáson ment keresztül a történet lefolyása alatt)
Jacob - Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei: Egy átlagos, a természetfelettit mesének tartó fiatal fiúból kellett egy különös képességekkel bíró gyerekcsapat vezetőjévé válnia. Habár nagyon nehezen dolgozta fel a dolgot, egyre jobban helyt áll ebben a szerepben is. Tetszik, hogy a helyzet súlyossága ellenére, Ransom Riggs nem egyik pillanatról a másikra teszi őt hőssé, hanem hagyja, hogy lássuk bizonytalanságát, tanúi lehessünk fejlődésének.



8. You Belong With Me (A könyv, amit a legjobban vársz jelen pillanatban)

Library of Souls: Ransom Riggs Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei trilógiájának utolsó kötete idén ősszel jelenik meg angolul. Nagyon tetszett a két első kötet különös hangulata, képekkel tarkított lapjai, a szerző stílusa, a szereplők személyisége. Egyszerűen magával ragadó olvasmány, aminek türelmetlenül várom a végkifejletét.
Carrer of Evil: Robert Galbraith (azaz J. K. Rowling) Cormoran Strike bűnügyi regénysorozatának következő kötete szintén ősszel jelenik meg. Nagy krimi rajongó vagyok, ez a sorozat pedig egyszerűen fantasztikus, így nagyon várom már a folytatást.




9. Forever and Always (A kedvenc könyves romantikus párosod)

Eleanor és Park: igazából nincs kedvenc párosom, mivel általában a történet egy pontján mindig felidegesít valamelyik fél. Eleanor és Park esetében fordult elő legritkábban, úgyhogy őket jelölöm a kategória győzteseinek.




10. Teardrops on My Guitar (Egy könyv, amin nagyon sokat sírtál)

Csillagainkban a hiba: manapság egyre nehezebben hatnak meg a könyvek. egyrészt azért, mert már annyiféle szomorú véget olvastam, hogy nem ér váratlanul a felbukkanásuk; másrészt pedig azért, mert nem szeretek mások előtt könnyekig meghatódni filmeken és könyveken, a sok visszatartott pillanat pedig ilyen szempontból keményebbé tett. A Csillagainkban a hiba azonban elérte, hogy többször is hullani kezdtek azok a fránya könyvek, akár akartam, akár nem.



11. Style (Egy könyv, aminek gyönyörű a borítója)

Ulpius kiadó féle Jane Austen könyvek: nagyon válogatós vagyok, ha könyvborítóról van szó. Általában leginkább az egyszerű grafika tetszik, nem szeretem, ha túl sok minden van a könyvön, nem szeretem az élő személyről készült képeket (főleg a látványosan melankolikus, vagy boldog lányok, szexinek erőltetett macsó pasik, stb), ne, syeretem a cifra betűtípust. Ezeknek a szempontoknak ez a borító is eleget tesz, habár a könyvespolcomon több olyan kötetet is találni, amely megfelel a kritériumaimnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése